24 maj 2017

Jak łatwo zapamiętywać imiona?

Jak łatwo zapamiętywać imiona?
Jak zapewne czytałeś w tym artykule, umiejętność zapamiętywania imion jest niezwykle ważna w budowaniu wszelkich relacji. Dziś pokażę Ci niesamowicie skuteczną i prostą metodę na to jak w łatwy sposób możesz zapamiętać imię jakiejś osoby. Jest ona genialna w swej prostocie. Być może kiedyś sam na to wpadłeś i używasz jej podświadomie. Zapraszam! ;)




Jedna z najszybszych metod zapamiętywania imion polega na skojarzeniu nowo poznanej osoby z kimś kogo już znamy o tym samym imieniu. Przykładowo poznajesz nowego znajomego i dowiadujesz się, że ma na imię Piotrek. W tej chwili w głowie przypominasz sobie jakiegoś Piotrka, którego już znasz i myślisz chwilę o nim. Możesz w myślach do siebie powiedzieć: "O... Piotrek tu jest obok mnie". Dobrze jest wypowiedzieć, to imię na głos. Możesz w tym celu powiedzieć coś w stylu: "Piotrek tak? Ja jestem Przemek"

Dzięki temu, gdy będziesz chciał przypomnieć sobie imię nowo poznanej osoby - zobaczysz w głowie obraz Piotrka, którego już dawno znasz i od razu skojarzysz jego imię z poznaną osobą.

Ta metoda działa świetnie, lecz po kilku dniach możesz sobie już tak ławo nie skojarzyć danego imienia, dlatego ważne aby - powiedzmy - po imprezie, kilka razy powtórzyć sobie nowe imię i awaryjnie gdzieś zapisać.

Taka krótka i przydatna porada ode mnie ;) Mam nadzieję, że będziesz z niej korzystał!

4 komentarze :

  1. Hahaha śmieszna porada, ale skorzystam z niej na pewno ponieważ mam ten problem z zapamiętywaniem imion :-P

    www.pauladowlasz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Spróbuje przy pierwszej okazji skorzystam z porady :)

    OdpowiedzUsuń