29 kwi 2017

Jak być bardziej lubianym? Mów o rzeczach, które interesują rozmówcę!

Jak być bardziej lubianym? Mów o rzeczach, które interesują rozmówcę!
Dziś będzie temat, który niejako się wiąże z artykułem na temat słuchania rozmówcy.

Ludzie uwielbiają mówić o sobie i jeśli będziesz uważnie słuchał o czym mówią - będziesz uważany za dobrego towarzysza rozmowy.
Ale wyobraź sobie, że możesz być w tym jeszcze lepszy! Jak to osiągnąć? Zapraszam! ;)


Jeśli chcesz być uważany za jeszcze lepszego rozmówcę, a tym samym być bardziej lubiany, zacznij samemu poruszać tematy, które ciekawią Twojego rozmówcę.

Załóżmy, że jakiś Twój znajomy (lub znajoma) gra w zespole na perkusji. Dlaczego by na rozpoczęcie rozmowy nie zapytać go: "Jak Ci idzie gra w zespole?" "Dużo gracie koncertów ostatnio?". Uwierz mi, że jeśli lubi ten temat - lepszego pytania na powitanie nie mógł usłyszeć.
Jeśli do tego dodasz uważne słuchanie i zadawanie pytań (typu: "serio?", "co się potem stało?") aby okazać zainteresowanie - będziesz uważany za naprawdę świetnego rozmówcę, dobrego przyjaciela itp.

Bardzo mało mówi się o zainteresowaniach drugiej osoby. Zazwyczaj rozmowy opierają się na tematach pracy, polityki, ostatnich wydarzeń itd. O tym jak najbardziej można rozmawiać, ale ważne, żeby poruszać również tematy interesujące dla drugiej osoby.

Mam nadzieje, że zrozumiałeś co miałem na myśli ;) Gorąco zachęcam Cię wprowadzenia tego do swojego życia, a zobaczysz jak Twoje relacje z innymi się poprawią! ;)

1 komentarz :

  1. Ja zawsze staram się pytać o zainteresowania drugiej osoby i uwielbiam, jak ktoś mnie pyta o to zamiast klepać o pogodzie :-)

    OdpowiedzUsuń